Kolesarska sezona 2020

Kolesarjenje nobenega od nas ni zares ustavilo, kljub varnostnim vsem ukrepom za zajezitev širjenja novega korkonavirusa, ki so jih sprejeli in nam s tem utežili opravljanje preprostih in individualnih aktivnosti. Še vedno nam je uspelo narediti preko dva tisoč kilometrov, po asfaltu, makadamu, gozdu, skratka bilo je odlično.

Odsek gorskega kolesarjenja

Vreme je bilo lansko leto zelo prizanesljivo in dopuščalo kolesaritivse do marca, pa do decembra. Zgradilo se je kar nekaj novih prg, odprl se je tudi nov kolesarski park, več jih je bilo renoviranih, kar pomeni, da je bila ta sezona odlična. Kljub zaprtju celotne države zaradi virusa in potem še zaprtju občin, nam je uspelo obiskati veliko kolesarskih parkov. Kot vsako leto, smo bili na Mariborskem Pohorju, ter v Kranjski Gori, kjer je letos na žalost odpadlo svetovno prvenstvo. Pole tega pa nam je uspelo voziti kolesa še na Golovcu, na Krvavcu, na Rogli in na domačih strminah.

Naša izbira gorskih koles

V naši družini smo vsi skupaj navdušeni nad gorskim kolesarstvom, vsak pa ima tudi svoje kolo. Zanimivo je, da vsakemu ustreza druga znamka. Nekaj let nazaj smo vsi skupaj imili Giant kolesa, nato pa se je vsak odločil za svoj stil. Torej imamo kolesa: Giant Reign 2019, Spezialized Stumpjumper 2020, YT Industries Capra 2019, Scott Ransom Tuned 2019 in Cube Stereo 2018. VSako od koles je dobro, vendarle pa vsako obnese na različnem terenu po svoje, zato ni mogoče reči katero je zares najboljše, saj je to odvisno tudi od uporabnika, to pa nam pove tudi znani rek “Money doesn’t buy skills”.

Hardtail, Freeride, downhill, enduro ali all mountain?

Vrst gorskih koles je nekaj, vprašati pa se moramo, kje in kako bi radi vozili. Hardtail kolesa se odlično odrežejo pri vožnji na klanec, saj se brez amortizerja kolo ne ziblje, pri spustu navzdol pa smo nekoliko omejeni. Namenjena so predvsem segmentom, kjer je proga bolj tehnično zahtevna in ni toliko skokov, zato pa se na skokih bolje odrežejo freeride in downhill kolesa, ki so izključno namenjena vožnji po najbolj razgibanih, strmih, tudi zahtevnih terenih in zaradi velikega hoda amortizerjev, ki se nahajajo spredaj in zadaj blažijo vse tresljaje, ki jih povzročijo veliki skoki in korenine. Vrsti koles kot sta enduro in all mountain pa sta dobra tudi za v klanec. Glavna razlika med njima je v naklonu okvirja, ter v hodu amortizerjev (enduro kolesa imajo več hoda in so boljša navzdol), kateri nam najbolj koristijo ob spustu, ki je za ta kalosa mala malica.

Servis in čiščenje koles

Kot že sami veste, bo kolo ostalo v kar se da dobrem stanju, če boste ustrezno skrbeli zanj. To pomeni, da ga na sploh pazljivo vozite že od samega začetka. Po vsaki vožnji je priporočljivo, da kolo očistite, v primeru, da se je umazalo. Za čiščenje kolesa ni priporočljivo uporabljati visokotlačnih čistilcev, oziroma močnega curka voda, saj lahko ta pride do ležajev, ki se bodo s časoma zaradi vdora vode pokvarili, oziroma njihovo delovanje ne bo več optimalno. Za čičšenje je torej najbolj primerna vlažna krpa, krtača in šampon, ki je lahko avtomobilski. Po čiščenju s šamponom lahko kolo speremo z mlačno vodo, nato pa čimprej obrišemo, da kolo ne začne rjaveti na izpostavljenih predelih.Še posebej je pomembno osušiti verigo in jo za tem namazati z oljem, ki je temu namenjeno. Servis je priporočljiv na vsakih 200 kilometov, v primeru, da stvar obvladate sami, ga lahko pregledate, preventivno zategnete kakšen vijak in namažete ležaje tudi bolj pogosto. Od vas je najbolj odvisno, kako dolgo bo vaše kolo delovalo odlično, zato se potruditie in naredite vse za to, da bo v najboljšem možnem stanju.

You may also like...

Leave a Reply