Julija 2004 je uprava družbe Porsche AG iz Stuttgarta prižgala zeleno luč za enega najveličastnejših projektov v zgodovini podjetja. Zdaj je padla tudi odločitev o arhitektu – novi Porschejev muzej v Zuffenhausnu bo gradil biro Delugan Meissl z Dunaja. Avstrijci so s svojo zamislijo zmagali na natečaju, na katerega je Porsche povabil deset priznanih birojev iz Nemčije, Avstrije in Švice. Skupno pa se je za ta projekt potegovalo kar 170 evropskih arhitekturnih birojev. Z gradbenimi deli bodo na trgu Porscheplatz začeli že letos. Stroški za izgradnjo novega Porschejevega muzeja, ki naj bi ga odprli leta 2007, se gibljejo okrog 50 milijonov evrov.
Arhitekti biroja Delugan Meissl so v svoji obrazložitvi zapisali: “Z novim Porschejevim muzejem bomo ustvarili prostor, ki bo samozavestni drži in visokim zahtevam podjetja dodal arhitektonski izraz, hkrati pa upošteval Porschejevo dinamiko. Znanje, verodostojnost in odločnost so tako kot pogum, navdušenje, moč in neodvisnost del filozofije. Vsaka ideja predstavlja možnost, da se spoprimemo z novimi izzivi, poglobimo meje in da kljub temu ostanemo zvesti sami sebi. Vse to bo izražal ta muzej.”
Dr. Wendelin Wiedeking, predsednik uprave Porsche AG, je nad zamislijo avstrijskih arhitektov navdušen: “Ta koncept je inovativen, moderen in izzivalen. Zagotovo bo tudi provokativen, toda tudi to je eden od ciljev. S to novogradnjo bomo svoje osnovno delo v Zuffenhausnu še arhitektonsko poudarili, da bo opazno izven meja Stuttgarta.” Wiedeking predvideva, da se bo število obiskovalcev z dosedanjih 80.000 letno povzpelo znatno nad 200.000.
Od leta 2007 dalje bo novi Porschejev muzej zaznamovan kot samostojno in dinamično oblikovano monolitsko telo, ki bo videti, kot da lebdi nad pritličjem in prvim nadstropjem. To telo bo obsegalo približno 5.000 km2 razstavnega prostora in predstavljalo doživetje Porschejevega “vesolja”. Osnova zgradbe obsega vhodni prostor, ki v notranjosti ne deluje samo kot avla in izhodiščna točka vodenih ogledov, temveč odpira tudi zanimiv pogled v delavnico zgodovinskih vozil in v arhiv.
Pri vstopu v razstavni prostor bo predstavljena zgodovina podjetja do leta 1948. Obiskovalec bo nato lahko neposredno dostopal do glavnega dela razstave, ki bo zajemala kronološki pregled zgodovine vozil po letu 1948 in določene tematske otoke (med njimi Targa Florio, Prototipi, Obdobje 917, Le Mans in Evolucija 911). V sedanjem muzeju je razstavljenih približno 20 zgodovinskih vozil, v novem muzeju pa naj bi bilo na ogled kar 80 vozil.
Novi Porschejev muzej bo poleg tega razpolagal še s trgovino s spominki, restavracijo za obiskovalce, kavarno ter ekskluzivno restavracijo s strešno teraso; v podzemni garaži pa bo na voljo preko 300 parkirnih mest. Objekt bo mogoče uporabljati tudi za večje prireditve, kot na primer predstavitve vozil, prireditve za stranke ali tiskovne konference.
vir: mobisux
Recent Comments